יום רביעי, 13 בפברואר 2013


ברוכים הבאים וברוכות הבאות,

החלטתי לכתוב בלוג על מה שקורה בארץ בתחום של: נשים מדע וטכנולוגיה וחוויות שלי שקשורות לנושא (ואולי גם תחומים אחרים שנושקים). 

אתחיל עם חוויה אישית. לכבוד יום המשפחה, ביקשו מהורים בבית הספר של הילדים שלי להתנדב להרצות בנושאים שמענייים אותם מול הורים ותלמידים בבית הספר. אני (באופן חריג לגביי) התנדבתי להרצות על "נשים במדע וטכנולוגיה". הילדים היו צריכים להרשם מראש לשתי הרצאות. גם כך לא נרשמו הרבה להרצאה שלי (טוב, איך אני יכולה להתחרות עם "מופע פיתום" ומופע "צלילי נגינה מהעולם"...), וגם אלה שהיגיעו היו מעטים עוד יותר. אבל זו היתה הרצאה ראשונה שלי בנושא - עבדתי עליה הרבה זמן, למדתי ממנה המון ובסך הכל קיבלתי תגובות טובות. המחנכת של הבן שלי אפילו שאלה אם אוכל לתת הרצאה דומה לילדי הכיתה לכבוד יום האישה, ונעניתי לאתגר

אז הנה עובדות מעניינות שאולי לא שמעתם עליהן:
מי היתה "מריט פתח"?
היא כנראה המדענית הראשונה המוכרת לנו וגם הרופאה הידועה הראשונה.
חיה במצרים העתיקה סביב שנת 2700 לפני הספירה.
דמותה מצוירת על קבר מצרי ב"עמק המלכים",
בנה היה כוהן גדול, ותיאר אותה כ"רופאה הראשית".
(מתוך אתר בריינפופ)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה