יום שבת, 19 באפריל 2014

לשבור את הקרח? זהירות ספוילר

לפני כמה ימים צפינו כל המשפחה בסרט "לשבור את הקרח" Frozen של דיסני. היססתי, כיוון שזהו עוד סרט נסיכות של דיסני (ועל נסיכות ורודות עם נצנצים כבר כתבתי בעבר...), אבל רציתי לראות אם השתנה משהו מאז סרטי הנסיכות הישנים. 
אז מסקנה: יש בהחלט שינוי. אמנם הסרט מתחיל כמו סרטי דיסני ופיקסר רבים במות ההורים (שמתם לב לזה פעם שגם בנמו, טרזן, עידן הקרח, במבי, ועוד רבים אחרים אחד ההורים או שניהם מתים בנסיבות טרגיות כבר בהתחלה...), אך יש בהחלט נקודות אור בדמות הנסיכה אנה. אנה היא נסיכה אמיצה, נועזת, שובבה, אסרטיבית כשהיא רוצה משהו שחשוב לה ועיקשת לעשות מה שצריך גם אם יש לזה מחיר. היא פוגשת נסיך די בהתחלה ומתאהבת, הוא מיד מציע לה נישואין והיא מסכימה כמובן, אבל אז אחותה, ששומעת את הבשורה מתנגדת בתוקף ואומרת לה "רק הכרת אותו וכבר את רוצה להתחתן איתו!?". הנסיך הוא הbad guy ואין חתונה בסוף (הזהרתי שיש ספוילר...:)), והסוף שובר את המיתוס שהוכחה של אהבה יכולה רק לבוא בצורת נשיקה מהבחור שמאוהב בנסיכה, הוכחה של אהבה יכולה לבוא מהנסיכה עצמה שמגנה על אחותה, והשורה התחתונה היא: אהבה יכולה להמיס לב של קרח.
אחרי כל התשבוחות, נשאר בכל זאת לציין, שלמרות כל המאמצים בתחום התסריט, עדיין יש לנו שתי נסיכות רזות באופן מזעזע, תשפטו בעצמכם:


תגובה 1:

  1. לא רק המותניים מחוץ לפרופורציה. הראש והעיניים ענקיים, הידיים דקות מדי, ועוד. האנתרופומורפולוגיה של דמויות מצויירות היא עוד יותר מעוותת מזו של ברביות, גם של דמויות גבריות, ומסיבות דומות אבל יותר מורכבות.

    אבל הסרט נחמד בסך הכל. והטוויסט בסוף על מי האיש הרע בדיוק, נימה מעל התחכום הרגיל של דיסני. חג שמח!

    השבמחק