יום שבת, 23 בספטמבר 2017

אל תקראו לנו בנות

"תקראו לבנות מהתמיכה".
"תודה בנות"
"מה תרצו, בנות?"
בתקופה האחרונה לעיתים קרובות כשקוראים לנשים "בנות" זה מפריע לי.
חלקכם/ן לא מבינים בוודאי מה רע בזה.
אנסה להסביר.
כשקוראים לנשים "בנות" בעצם מתייחסים אליהן כאילו הן צעירות יותר, נניח, בנות בתיכון, אז בעצם, זה אולי נשמע קצת כמו מחמאה (כי רוב הנשים רוצות להראות צעירות יותר), אבל זה גם ה"קאץ'" כשקוראים להן "בנות" בעצם מתייחסים אליהן כמו אל נערות בתיכון, צעירות, לא מבינות הרבה, קלות דעת. ואז זה פחות מתאים לנשים עובדות, מהנדסות, עורכות דין, מתכנתות וכו'.
המבחן הוא כזה: אם באותו מצב בדיוק ,אילו היו בסיטואציה רק גברים, האם מישהו היה קורא להם "בנים"? אם כן, אז אין בעיה לקרוא לנשים "בנות" (נניח בפאב..), אבל אם זה ישמע מוזר כמו "תקראו לבנים מהמכירות" או "בנים, אתם באים לישיבה?" אז כנראה שזה לא מתאים לקרוא לנשים "בנות" בסיטואציה הזו.
פעם בQA אצלנו היו רק נשים, והייתי כל פעם צריכה לתקן את הסובבים שלא יקראו להן "הבנות של הQA" מזל שגייסו גם QA גברים, ועכשיו כבר לא אומרים..
כן, גם אני מתוך הרגל אומרת "בנות" במקרים מסויימים, אבל כיוון שאני עכשיו מודעת, זה מייד מרגיש לי לא נכון,
עכשיו אולי גם אתם ואתן.
ספרו לי מה אתם חושבים על זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה